#Przystań (na) szczęście – Szkoła Podstawowa Nr 53 w Krakowie
W klasie 3a, odbył się cykl trzech lekcji realizowanych w ramach projektu #Ogarniamżycie – Przystań (na) szczęście. Zajęcia zostały przygotowane na podstawie książki „Kwiat paproci” autorstwa Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel.
Na pierwszych zajęciach uczniowie wspólnie zastanawiali się, czym tak naprawdę jest szczęście. Tworząc mapę myśli oraz odpowiadając na pytania o rolę mediów i otoczenia w naszym życiu, dzieci zaczęły dostrzegać, że nie wszystko to, co podpowiada nam technologia, musi być zgodne z rzeczywistością. Przeczytany pierwszy fragment lektury stał się punktem wyjścia do rozmowy o tym, czy szczęście naprawdę można zmierzyć za pomocą testu.
Podczas kolejnego spotkania uczniowie wcielili się w postać bohaterki odpowiadając na pytanie: „Czy jesteś szczęśliwa/szczęśliwy?”. Ich indywidualne wypowiedzi pokazały, jak różnorodne i osobiste mogą być dziecięce definicje szczęścia. Następnie uczniowie stworzyli prace przedstawiające ich wymarzony dzień pełen radości.
Tematem ostatniej części warsztatów było dzielenie się szczęściem. Fragment opowieści poświęcony poszukiwaniom kwiatu paproci uświadomił dzieciom, że szczęście nie tkwi w przedmiotach, lecz w relacjach i naszej postawie wobec innych. Uczniowie pracując w grupach wykonali plakaty pt. „Drzewa szczęścia”, na których zamieścili kartki z przykładami dobrych uczynków.
Zwieńczeniem zajęć była rozmowa o tym, jak codzienne gesty i działania mogą pomnażać radość – zarówno naszą, jak i osób wokół nas. Warsztaty nie tylko wzmocniły poczucie wspólnoty i empatii, ale pomogły nam zrozumieć, że szczęście to coś, co tworzymy razem – małymi gestami, słowami i działaniem.