#Przystań (na) szczęście
Główne cele:
- Wyłonienie najbardziej oryginalnego miejsca w szkole o nazwie „Przystań (na) szczęście”, które będzie odwoływać się do czynników wspierających zdrowie psychiczne i fizyczne w oparciu o książkę „Kwiat paproci” Roksany Jędrzejewskiej – Wróbel (Wydawnictwo Bajka).
- Zapoznanie uczniów z czynnikami składającymi się na poczucie szczęścia w oparciu o ww. książkę oraz działaniami, które można podejmować, aby poczuć się szczęśliwym oraz aby pomagać innym uczniom odkrywać ich poczucie szczęścia.
Pozostałe cele:
- Rozwijanie umiejętności do pracy w projekcie z wykorzystaniem różnorodnych form prezentacji własnej twórczości.
- Samodzielne podejmowanie inicjatyw przez zespoły uczniowskie w kreowaniu postaw prozdrowotnych oraz wspierających wśród społeczności szkolnej.
- Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i poczucia odpowiedzialności za efekt końcowy wspólnego przedsięwzięcia.
- Doskonalenie wśród nauczycieli pracy metodą wykorzystującą elementy bajkoterapii.
- Poszerzanie świadomości uczniów o dostępnych formach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zadania uczestników konkursu:
- Przesłanie do Organizatora konkursu wymaganej dokumentacji.
- Realizatorzy projektu to uczniowie kl. II lub III oraz Nauczyciele-Opiekunowie, którzy przygotowują Przystań (na) szczęście. W swojej pracy wspierają się informacjami zebranymi w czasie szkoleń dla Nauczycieli-Opiekunów (szkolenie dotyczące bajkoterapii), informacjami zebranymi w czasie warsztatów prowadzonych przez nauczycieli z uczniami (warsztaty prowadzone w oparciu autorskie scenariusze wypracowane na szkoleniu z ekspertem) oraz informacjami z konsultacji merytorycznych nauczycieli z ekspertem.
- Szkoła może zgłosić na konkurs tylko jedną „Przystań (na) szczęście”.
- Warunkiem koniecznym jest aby uczestnicy konkursu podjęli działania promujące powstałe miejsce pn. „Przystań (na) szczęście” wśród społeczności szkolnej.
- Prezentacji działania społeczności szkolnej powinna towarzyszyć poszerzona informacja o zasadach korzystania przez uczniów z „Przystani (na) szczęście” z uwzględnieniem czynników chroniących zdrowie psychiczne i fizyczne jakie pojawiły się w wybranej przez Organizatora książce.