#Ogarniam życie z liderem…
Główne cele:
- Wyłonienie najbardziej oryginalnego projektu, który będzie promował nabywanie kompetencji interwencyjnych.
- Planowanie działań profilaktycznych wśród rówieśników na terenie szkoły.
Pozostałe cele:
- Rozwijanie umiejętności do pracy metodą projektu z wykorzystaniem różnorodnych form prezentacji własnej twórczości.
- Samodzielne podejmowanie inicjatyw przez zespoły uczniowskie w kreowaniu postaw prozdrowotnych wśród społeczności szkolnej.
- Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i poczucia odpowiedzialności za efekt końcowy wspólnego przedsięwzięcia.
- Nabycie kompetencji interwencyjnych – interwencja rówieśnicza – rozwój kompetencji nastolatków, aby umieli pomagać rówieśnikom odpowiedzialnie i bezpiecznie.
- Nabycie kompetencji liderskich oraz rozpoznania zasobów własnych w obszarze wsparcia rówieśniczego.
Zadania uczestników konkursu:
- Przesłanie do Organizatora konkursu wymaganej dokumentacji rekrutacyjnej.
- Zadaniem konkursowych będzie zaprojektowanie i przygotowywanie działań które opierają się o wiedzę i umiejętności zdobyte podczas szkoleń prowadzonych przez partnerów projektu z uczniami oraz opracowanie modelu pracy profilaktycznej na terenie swojej szkoły z uwzględnieniem wiedzy i doświadczenia pozyskanego w realizacji projektu konkursowego.
- Szkoła będzie mogła zgłosić na konkurs tylko jedną formę podjętego działania.
- Uczestnicy konkursu będą mogli zaproponować dowolną formę działania angażującą społeczność szkolną. Powinni również przedstawić plan dalszych działań profilaktycznych z uwzględnieniem zrealizowanej formy działania.