#Ogarniam życie z liderem…

Główne cele:

  1. Wyłonienie najbardziej oryginalnego projektu, który będzie promował nabywanie kompetencji interwencyjnych.
  2. Planowanie działań profilaktycznych wśród rówieśników na terenie szkoły.

Pozostałe cele:

  1. Rozwijanie umiejętności do pracy metodą projektu z wykorzystaniem różnorodnych form prezentacji własnej twórczości.
  2. Samodzielne podejmowanie inicjatyw przez zespoły uczniowskie w kreowaniu postaw prozdrowotnych wśród społeczności szkolnej.
  3. Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i poczucia odpowiedzialności za efekt końcowy wspólnego przedsięwzięcia.
  4. Nabycie kompetencji interwencyjnych – interwencja rówieśnicza – rozwój kompetencji nastolatków, aby umieli pomagać rówieśnikom odpowiedzialnie i bezpiecznie.
  5. Nabycie kompetencji liderskich oraz rozpoznania zasobów własnych w obszarze wsparcia rówieśniczego.

Zadania uczestników konkursu:

  1. Przesłanie do Organizatora konkursu wymaganej dokumentacji rekrutacyjnej.
  2. Zadaniem konkursowych będzie zaprojektowanie i przygotowywanie działań które opierają się o wiedzę i umiejętności zdobyte podczas szkoleń prowadzonych przez partnerów projektu z uczniami oraz opracowanie modelu pracy profilaktycznej na terenie swojej szkoły z uwzględnieniem wiedzy i doświadczenia pozyskanego w realizacji projektu konkursowego.
  3. Szkoła będzie mogła zgłosić na konkurs tylko jedną formę podjętego działania.
  4. Uczestnicy konkursu będą mogli zaproponować dowolną formę działania angażującą społeczność szkolną. Powinni również przedstawić plan dalszych działań profilaktycznych z uwzględnieniem zrealizowanej formy działania.