#Ogarniam życie cyfrowo…

Główne cele:

  1. Wyłonienie najbardziej oryginalnego działania, które będzie odwoływać się do bezpiecznego
    i świadomego użytkowania przestrzeni cyfrowej.
  2. Zapoznanie uczniów z działaniami prozdrowotnymi w zakresie użytkowania przestrzeni cyfrowej.

Pozostałe cele:

  1. Rozwijanie umiejętności do pracy w projekcie z wykorzystaniem różnorodnych form prezentacji własnej twórczości.
  2. Samodzielne podejmowanie inicjatyw przez zespoły uczniowskie w kreowaniu postaw prozdrowotnych wśród społeczności szkolnej.
  3. Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i poczucia odpowiedzialności za efekt końcowy wspólnego przedsięwzięcia.
  4. Podejmowanie współpracy z partnerami – szkołami i pozyskania ich zasobów do realizacji zadań konkursowych.
  5. Zachęcenie uczniów z niebezpieczeństwami związanymi z nadmiernym korzystaniem
    z przestrzeni cyfrowej.

Zadania uczestników konkursu:

  1. Przesłanie do Organizatora konkursu wymaganej dokumentacji rekrutacyjnej.
  2. Szkoły wspólnie planują i realizują działanie/wydarzenie kierując je do społeczności szkolnych.
  3. Warunkiem koniecznym jest zaproszenie do współpracy nauczyciela informatyki.
  4. Realizatorzy w ramach wspólnych działań koncentrują się na obszarze wskazanym przez organizatora:

„Higiena cyfrowa i cyberbezpieczeństwo”

  1. Realizatorzy poprzez różne działania badają obszary problemowe w zakresie używania narzędzi cyfrowych i Internetu w swoich szkołach i poszukują odpowiedzi na poniższe pytania:

a/ Jakie zachowania w zakresie używania urządzeń cyfrowych i Internetu są dominujące w naszych szkołach?

b/ Które z nich mogą mieć niekorzystny wpływ na nasze zdrowie i sposób funkcjonowania?

  1. Rozpoznane potrzeby szkół w zakresie korzystania z przestrzeni cyfrowej i Internetu powinny być inspiracją do planowania i organizacji wydarzenia wspólnego wydarzenia.
  2. Szkoły – partnerzy mogą zgłosić na konkurs tylko jedną formę podjętego działania.
  3. Uczestnicy konkursu mogą zaproponować dowolną formę działania angażującą społeczności szkolne szkół – partnerów.