#Ogarniam życie cyfrowo…
Główne cele:
- Wyłonienie najbardziej oryginalnego działania, które będzie odwoływać się do bezpiecznego
i świadomego użytkowania przestrzeni cyfrowej. - Zapoznanie uczniów z działaniami prozdrowotnymi w zakresie użytkowania przestrzeni cyfrowej.
Pozostałe cele:
- Rozwijanie umiejętności do pracy w projekcie z wykorzystaniem różnorodnych form prezentacji własnej twórczości.
- Samodzielne podejmowanie inicjatyw przez zespoły uczniowskie w kreowaniu postaw prozdrowotnych wśród społeczności szkolnej.
- Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i poczucia odpowiedzialności za efekt końcowy wspólnego przedsięwzięcia.
- Podejmowanie współpracy z partnerami – szkołami i pozyskania ich zasobów do realizacji zadań konkursowych.
- Zachęcenie uczniów z niebezpieczeństwami związanymi z nadmiernym korzystaniem
z przestrzeni cyfrowej.
Zadania uczestników konkursu:
- Przesłanie do Organizatora konkursu wymaganej dokumentacji rekrutacyjnej.
- Szkoły wspólnie planują i realizują działanie/wydarzenie kierując je do społeczności szkolnych.
- Warunkiem koniecznym jest zaproszenie do współpracy nauczyciela informatyki.
- Realizatorzy w ramach wspólnych działań koncentrują się na obszarze wskazanym przez organizatora:
„Higiena cyfrowa i cyberbezpieczeństwo”
- Realizatorzy poprzez różne działania badają obszary problemowe w zakresie używania narzędzi cyfrowych i Internetu w swoich szkołach i poszukują odpowiedzi na poniższe pytania:
a/ Jakie zachowania w zakresie używania urządzeń cyfrowych i Internetu są dominujące w naszych szkołach?
b/ Które z nich mogą mieć niekorzystny wpływ na nasze zdrowie i sposób funkcjonowania?
- Rozpoznane potrzeby szkół w zakresie korzystania z przestrzeni cyfrowej i Internetu powinny być inspiracją do planowania i organizacji wydarzenia wspólnego wydarzenia.
- Szkoły – partnerzy mogą zgłosić na konkurs tylko jedną formę podjętego działania.
- Uczestnicy konkursu mogą zaproponować dowolną formę działania angażującą społeczności szkolne szkół – partnerów.