#Przystań (na) szczęście

Główne cele:

  1. Wyłonienie najbardziej oryginalnego miejsca w szkole o nazwie „Przystań (na) szczęście”, które będzie odwoływać się do czynników wspierających zdrowie psychiczne i fizyczne w oparciu o książkę „Kwiat paproci” Roksany Jędrzejewskiej – Wróbel (Wydawnictwo Bajka).
  2. Zapoznanie uczniów z czynnikami składającymi się na poczucie szczęścia w oparciu o ww. książkę oraz działaniami, które można podejmować, aby poczuć się szczęśliwym oraz aby pomagać innym uczniom odkrywać ich poczucie szczęścia.

Pozostałe cele:

  1. Rozwijanie umiejętności do pracy w projekcie z wykorzystaniem różnorodnych form prezentacji własnej twórczości.
  2. Samodzielne podejmowanie inicjatyw przez zespoły uczniowskie w kreowaniu postaw prozdrowotnych oraz wspierających wśród społeczności szkolnej.
  3. Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i poczucia odpowiedzialności za efekt końcowy wspólnego przedsięwzięcia.
  4. Doskonalenie wśród nauczycieli pracy metodą wykorzystującą elementy bajkoterapii.
  5. Poszerzanie świadomości uczniów o dostępnych formach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Zadania uczestników konkursu:

  1. Przesłanie do Organizatora konkursu wymaganej dokumentacji.
  2. Realizatorzy projektu to uczniowie kl. II lub III oraz Nauczyciele-Opiekunowie, którzy przygotowują Przystań (na) szczęście. W swojej pracy wspierają się informacjami zebranymi w czasie szkoleń dla Nauczycieli-Opiekunów (szkolenie dotyczące bajkoterapii), informacjami zebranymi w czasie warsztatów prowadzonych przez nauczycieli z uczniami (warsztaty prowadzone w oparciu autorskie scenariusze wypracowane na szkoleniu z ekspertem) oraz informacjami z konsultacji merytorycznych nauczycieli z ekspertem.
  3. Szkoła może zgłosić na konkurs tylko jedną „Przystań (na) szczęście”.
  4. Warunkiem koniecznym jest aby uczestnicy konkursu podjęli działania promujące powstałe miejsce pn. „Przystań (na) szczęście” wśród społeczności szkolnej.
  5. Prezentacji działania społeczności szkolnej powinna towarzyszyć poszerzona informacja o zasadach korzystania przez uczniów z „Przystani (na) szczęście” z uwzględnieniem czynników chroniących zdrowie psychiczne i fizyczne jakie pojawiły się w wybranej przez Organizatora książce.